Jak naturalnie podejść do bólu głowy

Nic nie może sprawić, że sięgnę po dostępny bez recepty lek przeciwbólowy szybciej niż rozdzierający ból głowy. Ponieważ chcę unikać niepotrzebnych leków tak bardzo, jak to możliwe (oszczędzając je na czas, kiedy ich potrzebuję), do bólów głowy podchodzę naturalnie, stosując metody dietetyczne, ziołowe i związane ze stylem życia, zanim będą potrzebne leki.

Z biegiem lat nie tylko dowiedziałem się więcej o swoim ciele io tym, co wywołuje u mnie bóle głowy, ale nauczyłem się włączać do swojego życia czynniki dietetyczne, ziołowe i związane ze stylem życia, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia bólu głowy i pomóc podchodzę do bólów głowy naturalnie, kiedy ich doświadczam.

W tym artykule chciałbym podzielić się tym, co znalazłem na temat powszechnych rodzajów bólów głowy — jak się objawiają i co je wywołuje, a także różnymi aspektami diety, ziół i stylu życia, które mogą być pomocne kiedy chce się podejść do bólu głowy w sposób naturalny.

Bóle głowy 101

Według WebMD istnieją cztery główne rodzaje bólów głowy.

  1. Napięciowe bóle głowy
  2. Migrenowy ból głowy
  3. Klusterowe bóle głowy
  4. Zatokowe bóle głowy

(WebMD.com, b.d.)

Napięciowy ból głowy jest zwykle tępy i stały. Może być krótkotrwały lub trwać długo. Nadwyrężenie oczu i mięśni często powoduje tego typu bóle głowy. Mogą być związane ze stresem i nieprawidłową postawą, a także elementami stylu życia, takimi jak zbyt mała ilość snu, zbyt duża ilość kofeiny lub zgrzytanie zębami w nocy.

Migreny to intensywne bóle głowy, które zwykle pogarszają się z czasem. Mogą prowadzić do rozstroju żołądka i nadwrażliwości na światło i dźwięk. Chociaż przyczyna migrenowych bólów głowy nie jest do końca znana, uważa się, że genetyka, a także stres i obciążenie układu nerwowego, takie jak intensywne podniecenie i emocje, intensywne ćwiczenia lub zmiany środowiskowe, wywołują tego typu bóle głowy.

Klusterowe bóle głowy to szybkie, intensywne bóle głowy, które mogą pojawiać się i ustępować wielokrotnie przez kilka dni lub tygodni. Chociaż główna przyczyna nie jest znana, wydaje się, że mężczyźni, zwłaszcza ci, którzy palą, doświadczają ich najczęściej. Uważa się, że stres, jedzenie i alkohol również wywołują klasterowe bóle głowy

Na koniec, zatokowe bóle głowy pojawiają się w przedniej części twarzy w pobliżu jam zatok (wokół oczu, policzków i czoła). Te bóle głowy objawiają się uczuciem ucisku w przedniej części twarzy. Alergie i infekcje najczęściej powodują zatokowe bóle głowy.

Jak naturalnie podejść do bólu głowy

Kiedy ktoś chce podejść do bólu głowy w sposób naturalny, następujące obszary są podstawowymi punktami, na których należy się skoncentrować, jeśli chodzi o znalezienie pomocy na ból głowy — czy zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia bólu głowy, czy radzi sobie z bólem głowy tak naturalnie, jak to tylko możliwe, gdy trwa miejsce.

Pomoce związane ze stylem życia

Wybory stylu życia odgrywają ogromną rolę w prawdopodobieństwie wystąpienia różnego rodzaju bólów głowy. Poniżej znajduje się kilka rzeczy, które odkryłem, które mogą pomóc w dokonywaniu dobrych, zdrowych wyborów dotyczących stylu życia, które mogą pomóc w naturalnym podejściu do bólu głowy.

Minimalizuj stres

Stres jest jedną z najczęstszych przyczyn bólów głowy.

Jeśli chodzi o minimalizowanie stresu w moim życiu, odkryłem, że wiedza o tym, jakie są moje priorytety, a jakie nie, pomaga mi zrozumieć, na czym skoncentrować swój czas i energię. Nauczyłem się również, że są pewne rzeczy w życiu, których nie mogę kontrolować, a jeśli nie mogę tego kontrolować, to naprawdę nie powinienem się tym martwić. Odkryłem również, że prowadzenie list, prowadzenie dziennika i spędzanie czasu na łonie natury pomaga mi zachować poczucie uziemienia i równowagi. Robię też, co mogę, aby delegować zadania innym, jeśli to możliwe.

Niektóre inne elementy stylu życia omówione poniżej mogą również pomóc w lepszym radzeniu sobie ze stresem. Ponadto, jeśli stres jest częstym wyzwalaczem bólu głowy, możesz sprawdzić Ziołowy Kurs Samoopieki w Zarządzaniu Stresem Akademii Ziołowej, który pomoże Ci dowiedzieć się jeszcze więcej o naturalnym radzeniu sobie ze stresem.

Nie zapomnij ćwiczyć

Ćwiczenia to kolejny element stylu życia, który może pomóc w naturalnym podejściu do bólu głowy. Działania, które pomagają rozciągać mięśnie, promować elastyczność i wzmacniać rdzeń, takie jak joga, mogą pomóc zmniejszyć ryzyko rozwoju napięcia w ciele i pomóc ciału w prawidłowym ułożeniu. Jeśli problemy mięśniowo-szkieletowe są przyczyną napięcia w twoim ciele, a ćwiczenia nie wystarczają, być może korzystne byłyby regularne wizyty u masażysty, kręgarza lub terapeuty czaszkowo-krzyżowego.

Kolejną wskazówką dotyczącą stylu życia związaną z ćwiczeniami jest robienie regularnych przerw od rzeczy, nad którymi pracujesz w ciągu dnia, niezależnie od tego, czy jest to szkoła, prace domowe czy praca. Poświęcenie czasu na wyjście na zewnątrz, zaczerpnięcie świeżego powietrza i spacer o niskiej intensywności, nawet jeśli tylko przez 5-10 minut, to świetny sposób na promowanie dobrego samopoczucia. Te małe przerwy nie tylko pomagają zmniejszyć stres, napięcie mięśniowo-szkieletowe i zmęczenie oczu, ale mogą również pomóc oczyścić umysł i delikatnie pobudzić układ krążenia i limfatyczny.

Wyśpij się

Sen to kolejny ważny obszar zainteresowania. Wystarczająca ilość snu każdej nocy może pomóc Ci poczuć się wypoczętym i gotowym na cały dzień. Gdy już znajdziesz odpowiednią dla siebie ilość snu, ustal priorytety chodzenia do łóżka i wstawania o stałych porach każdego dnia. Właściwy sen może nie tylko zredukować stres, ale także pomóc Twojemu ciału czuć się mniej zmęczonym, co jest powszechne, gdy biegasz mało śpiąc.

Techniki relaksacyjne

Co pomaga Ci się zrelaksować? Czy myślałeś o tym? Jeśli nie, poświęć trochę czasu na myślenie o rzeczach, które uważasz za relaksujące i spróbuj zaplanować czas na te rzeczy w swoim życiu.

Spędzanie czasu na łonie natury bardzo mnie odpręża. Nie tylko łagodzi stres, ale pomaga mi czuć się bardziej ugruntowanym, myśleć jaśniej i ustalać priorytety w sprawach, które są najważniejsze w życiu. Delikatny masaż relaksacyjny lub długie, ciepłe kąpiele to kilka innych rzeczy, które również pomagają mi się zrelaksować.

Posprzątaj swój dom

Chociaż z pewnością nie jest to ulubione zajęcie większości ludzi, utrzymywanie domu w czystości może pomóc zmniejszyć ryzyko materializacji bólu głowy, zwłaszcza jeśli jesteś wrażliwy na alergeny, takie jak pleśń, kurz i sierść zwierząt domowych (Groves, 2016).~ 153~

Pomoce dietetyczne

Zdrowa, odżywcza, dobrze zbilansowana dieta to kolejna istotna kwestia, którą należy się zająć, gdy ktoś chce naturalnie podejść do bólu głowy.

Dieta odżywcza

Ponieważ nasze ciała są zaprojektowane do rozkładania pożywienia i odżywiania naszych komórek makro- i mikroelementami znajdującymi się w tych pokarmach, niezwykle ważne jest, abyśmy dostarczali naszym organizmom pokarmy, które przede wszystkim odżywiają organizm . Potrzebujemy nie tylko dobrej mieszanki węglowodanów, białek i tłuszczów w naszej diecie, ale potrzebujemy również wystarczającej ilości witamin i minerałów. Chociaż istnieje wiele różnych diet, których można przestrzegać, dieta składająca się z pożywienia jak najbardziej zbliżonego do naturalnego stanu jest doskonałą wskazówką do naśladowania.

Ogranicz Stymulanty

Kolejną kwestią dietetyczną przy naturalnym podejściu do bólu głowy jest ograniczenie środków pobudzających, takich jak kofeina. Różnorodne produkty spożywcze zawierają kofeinę, między innymi kawę, zieloną i czarną herbatę oraz czekoladę. Stymulanty, zarówno w zbyt dużej ilości, jak i po ich odstawieniu, mogą wywoływać bóle głowy, więc najlepiej jest ograniczyć je do minimum w swojej diecie i powoli zmniejszać ich ilość, którą spożywasz każdego dnia, jeśli próbujesz się od nich odzwyczaić. 153~

Utrzymuj nawodnienie

Picie wody i utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia to kolejny sposób na naturalne podejście do bólu głowy. Odwodnienie może wywołać napięcie i wpłynąć na przepływ krwi w organizmie, ponieważ krew nie jest tak lepka, jak przy odpowiednim nawodnieniu, co może prowadzić do napięciowych bólów głowy. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia pomaga również wypłukiwać toksyny z organizmu, co może pomóc organizmowi w prawidłowym funkcjonowaniu i zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia bólów głowy.

Unikaj alergenów

Rozsądnie jest również unikać pokarmów, które mają tendencję do wywoływania bólów głowy, takich jak pokarmy zawierające kofeinę, nabiał, dodatki, konserwanty lub inne alergeny dietetyczne. Zidentyfikowanie żywieniowych czynników wywołujących bóle głowy może zająć trochę czasu, ale warto je znaleźć i unikać, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia bólu głowy.

Ziołowe pomoce

Innym sposobem na naturalne podejście do bólu głowy jest użycie ziołowych sprzymierzeńców do pomocy w razie potrzeby. Jeśli chodzi o znalezienie odpowiednich ziół na ból głowy, moją pierwszą myślą są zioła, które wspomagają trawienie i detoksykację, dzięki czemu organizm funkcjonuje najlepiej, zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia bólów głowy. Stamtąd patrzę na zioła, które wspierają różne układy organizmu związane z bólami głowy, takie jak układ nerwowy, sercowo-naczyniowy i hormonalny. Zioła te mogą być używane jako wartościowi sprzymierzeńcy, gdy występują bóle głowy.

Zioła dla ogólnego dobrego samopoczucia

Zioła alternatywne są moimi ulubionymi ziołami, gdy myślę o używaniu roślin do ogólnych celów zdrowotnych. Alternatywy działają na rzecz poprawy procesów detoksykacji organizmu, zwykle przez wątrobę, układ limfatyczny i nerki (Groves, 2016), a to samo w sobie może znacznie przyczynić się do utrzymania dobrego funkcjonowania organizmu. Używanie alternatywnych ziół może być świetnym pierwszym krokiem do naturalnego podejścia do bólu głowy. Ziołowe zamienniki to szeroka kategoria ziół, więc przyjrzyjmy się kilku docelowym grupom ziół, które mogą należeć do tego parasola.

    Gorzkie zioła, takie jak korzeń goryczki (Gentiana lutea), liść kocimiętki (Nepeta cataria) i chmiel (Humulus lupulus), mogą pomóc w procesie trawienia, ponieważ stymulują uwalnianie soków żołądkowych, które pomagają w rozkładaniu pokarmów.

    Zioła poruszające wątrobę, takie jak korzeń mniszka lekarskiego (Taraxacum officinalis), korzeń łopianu (Arctium lappa) i korzeń cykorii (Cichorium intybus), wspomagają wątrobę, stymulując produkcję i wydalanie żółci – dwie rzeczy, które pomagają organizmowi w detoksykacji produktów przemiany materii .

    Zioła limfatyczne, takie jak kwiat nagietka lekarskiego (Calendula officinalis), części nadziemne koniczyny czerwonej (Trifolium pratense) i części nadziemne tasaka (Galium aparine), stymulują układ limfatyczny do ruchu i skutecznie usuwają produkty przemiany materii z organizmu.

    Zioła moczopędne, takie jak liść mniszka lekarskiego (Taraxacum officinalis), liść pokrzywy (Urtica dioica) i liść pietruszki (Petroselinum crispum), zwiększają wydalanie moczu, usuwając w ten sposób więcej toksyn z organizmu.

Kolejną rzeczą do rozważenia przy stosowaniu alternatywnych ziół, gdy zbliżamy się do naturalnych bólów głowy, jest wybór ziół, które pasują do wielu kategorii. Mniszek lekarski i łopian to dwa przykłady. Mniszek lekarski jest nie tylko gorzki, ale także porusza wątrobę i działa moczopędnie, a łopian działa jak gorzki, poruszający wątrobę i limfatyczny.

W ostatecznym rozrachunku, kiedy układ trawienny, wątrobowy, limfatyczny i moczowy prawidłowo usuwają toksyny z organizmu, prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanych dolegliwości, takich jak bóle głowy, jest mniejsze.

Zioła na ból głowy

Jeśli odczuwasz ból głowy, pomocne jest zidentyfikowanie przyczyny bólu głowy i zajęcie się pierwotną przyczyną. Często wystarczy wdrożyć powyższe zalecenia dotyczące stylu życia, aby z czasem przynieść ulgę. Jeśli nie, istnieje kilka rodzajów ziół, które mogą okazać się pomocne przy bólu głowy.

W przypadku bólów głowy związanych z napięciem, zioła uspokajające, takie jak betony drzewne (Stachys officinalis), niebieska werbena (Verbena hastata) i pedicularis (Pedicularis spp.) mogą być korzystne w ukojeniu nerwów i rozluźnieniu mięśni, uwalniając od napięcia ciało (Groves, 2016). Migrenowe bóle głowy mogą przynosić korzyści z gorączki (Tanacetum parthenium), ponieważ łagodzi stany zapalne, rozluźnia naczynia krwionośne i pomaga organizmowi w utrzymaniu gładkiej i śliskiej krwi (Groves, 2016) oraz kory wierzby białej (Salix alba). Powojnik (Clematis spp.) jest powszechnie stosowany w klasterowych bólach głowy, a zioła stymulujące krążenie, które są znane z rozrzedzania krwi, takie jak imbir (Zingiber officinale), mogą być stosowane na początku bólu głowy, aby zmniejszyć jego intensywność (Groves, 2016). ).

Ostrzeżenie: Zanim użyjesz ziół do naturalnego leczenia bólu głowy, zalecamy zbadanie każdego zioła, którego chcesz użyć, zbadanie jego bezpieczeństwa i informacji o dawkowaniu. Jeśli jesteś w ciąży, karmisz piersią, zażywasz leki lub masz przewlekłą chorobę, porozmawiaj ze swoim lekarzem przed użyciem ziół.

Wreszcie

Jeśli odczuwasz dyskomfort związany z bólem głowy, poświęć trochę czasu, aby najpierw przyjrzeć się swojej diecie i stylowi życia, aby znaleźć ulgę. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy w walce z naturalnymi bólami głowy, nie zapominaj, że zioła mogą pomóc w utrzymaniu organizmu w okresach dobrego samopoczucia, a także w potrzebie. W tym poście możesz nawet dowiedzieć się, jak olejki eteryczne mogą pomóc w bólu głowy.

Temat bólów głowy jest omówiony bardziej szczegółowo w Części 5 Średnio zaawansowanego kursu ziołowego. Jeśli jest to coś, z czym regularnie się zmagasz i chciałbyś podejść do bólu głowy w naturalny sposób, pozwól, że zachęcę Cię do sprawdzenia tego kursu.

PRZYPISY

Groves, M.N. (2016). Ciało w równowadze: Ziołowy przewodnik po holistycznej samoopiece. North Adams, MA: Story Publishing.

WebMD.com. (nd). Rodzaje bólów głowy i ich przyczyny. Pobrane z https://www.webmd.com/migraines-headaches/understanding-headache-basics#1