Wpływ zbilansowanej diety na stan skóry, włosów i paznokci

dieta, uroda, witaminy, skóra, włosy, paznokcie

Odpowiednia dieta to nie tylko zgrabna sylwetka

Nie każdy zdaje sobie sprawę, jak duży jest wpływ zbilansowanej diety na stan skóry, włosów i paznokci. Odpowiednio zbilansowana dieta ma bezpośredni wpływ na stan skóry, włosów, a także paznokci. Składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu powinny być dostarczane dla skóry nie tylko w postaci kremu, lecz również z pożywieniem lub jako suplementy diety. Niedobór podstawowych witamin i składników mineralnych może odbić się na kondycji i wyglądzie naszego ciała.

Zadbaj o stan swojej skóry od wewnątrz

Nadmiernie przesuszona skóra, na której pojawiają się trudno gojące się rany może świadczyć o niedoborze witaminy A. Witamina ta jest niezbędna w procesie regeneracji komórek w warstwie podstawowej naskórka, zmniejsza przebarwienia i plamy, a także wzmacnia funkcje obronne skóry i zapobiega jej wysuszeniu. Pokarmami bogatymi w witaminę A są przede wszystkim mleko, masło, ser, żółtka, wątróbka oraz warzywa i owoce o żółtej, pomarańczowej i zielonej barwie.

Witamina E bardzo często nazywana witaminą młodości przeciwdziała starzeniu się komórek skóry, chroni tkanki przed uszkodzeniami, jak również bierze czynny udział w ich odnowie. Można ją znaleźć w tłuszczach roślinnych, margarynie, jajkach, pszenicy czy kukurydzy.

Nadmierne cienie pod oczami i widocznie pękające naczynka mogą świadczyć o niedoborze witaminy K. Witamina ta jest odpowiedzialna za poprawienie kolorytu skóry z poszerzonymi i pękającymi naczynkami krwionośnymi. Jest ona szeroko rozpowszechniona w świecie roślinnym, dzięki czemu można znaleźć ją m.in. w szpinaku, pokrzywie czy kalafiorach.

Ogromną rolę w zachowaniu dobrej kondycji skóry odgrywa witamina C. Wywiera ona korzystny wpływ na syntezę kolagenu, który jest odpowiedzialny za sprężystość i elastyczność skóry. Ponadto jej niedobór przyczynia się do rozwoju trądziku i pękania naczynek. Dobrym źródłem witaminy C są cytrusy, truskawki, maliny, pomidory, kapusta i młode ziemniaki.

Skóra, włosy i paznokcie są odzwierciedleniem stanu zdrowia całego organizmu. Prawidłowo zbilansowana dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną daje możliwość utrzymania młodego wyglądu skóry przez długi czas. Odpowiednia dieta wspiera naturalne procesy regeneracyjne i wspomaga naturalną równowagę cery.