Metody relaksacji drogą do zdrowia.

relaks, medytacja, oddychanie, zdrowie, slowlife, slow

Metody relaksacji drogą do zdrowia. Jak się tego nauczyć?

To, że metody relaksacji umysłu są niezwykle ważne dla naszego zdrowia oraz ogólnego dobrostanu jest praktycznie oczywiste. Jednak w jaki sposób nauczyć się i stosować różne techniki relaksacji?

Oddychanie przeponą

Ta technika relaksacyjna wymaga tylko chwili, więc można ją wykonać praktycznie w każdym momencie dnia.

– usiądź lub połóż się w wygodnej pozycji,

– połóż jedną rękę na swoim brzuchu, a drugą na swojej klatce piersiowej,

– weź głęboki oddech przez nos, oddychaj w taki sposób, żeby Twój brzuch podniósł rękę, która się na nim znajduje. Ręka na klatce piersiowej nie powinna się w znaczący sposób ruszyć,

– zrób wydech ustami, w taki sposób jakbyś miał gwizdać, ale nie gwiżdż. Możesz wspomagać się ręką na brzuchu, żeby pozbyć się resztek powietrza,

– wykonaj około 10 oddechów tego typu,

– poczuj różnicę.

Poranne oddychanie

Jak sama nazwa wskazuje, ta metoda relaksacyjna powinna być wykonana zaraz po przebudzeniu.

– najpierw wykonaj skłon do przodu, możesz lekko ugiąć kolana, zrób to tak, żeby dotknąć palcami od rąk podłogi,

– podczas skłonu zrób powolny i głęboki wdech,

– powoli się podnieś, możliwie jak najpóźniej unieś głowę,

– kiedy się wyprostujesz, wstrzymaj oddech w pozycji stojącej na parę sekund,

– powtórz ćwiczenie kilkukrotnie.

Medytacja

Czas na medytację jest dosyć łatwo znaleźć, może to być w przerwie w pracy lub po pracy – ważne, aby mieć trochę dłuższą chwilę wolnego czasu.

– na początek skup się na poszczególnych częściach swojego ciała, wyobraź sobie, że są cięższe niż w rzeczywistości,

– następnie skup się na poszczególnych częściach ciała, ale wyobrażaj sobie, że są coraz cieplejsze,

– teraz skup się na sercu, myśl o tym, żeby biło spokojnie i rytmicznie,

– potem skup się na oddychaniu, oddychaj spokojnie, głęboko.

– ponownie, skup się na tym, aby wywołać uczucie ciepła na całym ciele,

– na koniec – postaraj się wyobrazić sobie zimno na czole.

Na początek, całość tego procesu powinna trwać około 20 minut.