Jak jeść i chudnąć

jak jeść i chudnąć ujemne kalorie

Jak jeść i chudnąć, czyli o produktach o ujemnej wartości kalorycznej

Wiele osób zastanawia się jak szybko i efektywnie zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Zapewne wydaje Ci się, że to niemożliwe, by móc jeść i chudnąć, tymczasem istnieją produkty, których spożywanie powoduje, że w organizmie powstaje ujemny bilans kaloryczny. Rzecz jasna nie istnieją pokarmy, które posiadałyby ujemną wartość energetyczną. Co więc znaczy określenie „ujemne kalorie”? Określeniem tym są nazywane produkty, które zawierają mniej kalorii, niż organizm zużywa na przeprowadzenie procesów związanych z jego strawieniem, metabolizmem oraz późniejszym wydaleniem. W wyniku tego bilans kaloryczny staje się ujemny, a organizm nie zyskuje dodatkowych kalorii, wręcz przeciwnie – traci je.

A więc jakie to produkty?

Arbuz

Jednym z nich jest arbuz, czyli niezwykle popularny owoc letni. W 100 gramach arbuza znajduje się jedynie 36 kcal! Warto dodać, że arbuz w ponad 90% składa się z wody, dzięki czemu ma właściwości moczopędne. Doskonale wspomaga przemianę materii i przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu. Nie jest trudno zauważyć, że spożywanie arbuza ma korzystny wpływ na uzyskanie szczupłej sylwetki, a także wspiera zdrowie, gdyż ma właściwości przeciwnowotworowe i wzmacniające odporność.

Seler naciowy

Kolejnym produktem pochodzenia naturalnego wartym uwagi jest seler naciowy. Podobnie jak arbuz w głównej mierze składa się z wody. Nie tylko powoduje, że organizm spala więcej kalorii niż zyskuje po jego spożyciu, lecz również jest bogatym źródłem błonnika, który jest niezastąpiony w procesie odchudzania, gdyż powoduje uczucie sytości co pozwala uniknąć niekontrolowanego podjadania.

Brokuły

Jednym z największych sojuszników ludzi, którzy walczą z nadwagą jest brokuł. Można jeść go bez żadnych ograniczeń ze względu na to, że posiada on niewiele kalorii, a także jest bogaty w wapń, który jak wiadomo wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Bez obaw o przybranie na wadze można spożywać również ogórki, ananasa, grejpfruta, sałatę czy szparagi, gdyż podobnie jak arbuz czy brokuł cechują się niską wartością kaloryczną, dzięki czemu ułatwiają odchudzanie i pozwalają osiągnąć wymarzoną wagę.