Cross fit – nowy trend w fitnessie.

cross fit, ćwiczenia, sport, aktywność, siłownia

Najnowszym trendem na siłowniach jest cross fit. Jest to specjalny trening, polegający na wykonywaniu kilku rodzaju różnych aktywności w krótkim czasie, z ogromną intensywnością i z dużą ilością powtórzeń, tak, aby zmęczyć się jak najbardziej i jak najmocniej przetestować swoją wytrzymałość. Brak tutaj jakichś bardziej sztywnych granic, możemy zaczynać od prostych ćwiczeń, powoli dochodząc do tych coraz bardziej intensywnych i skomplikowanych.

Ćwiczenia i trening

Podczas crossfitowych treningów częstym elementem jest praca z hantlami, drążkami i innymi pomniejszymi sprzętami znanymi z siłowni. Ważne jest, aby odpowiednio rozgrzać się przed rozpoczęciem ćwiczeń po to, aby uniknąć kontuzji. Dobra rozgrzewka sprawi, że nasze ciało będzie przygotowane na kolejne etapy treningu funkcjonalnego, jak często określa się cross fit. Pierwszym etapem dziennej sesji crossfitowych ćwiczeń powinien być trening siłowy z obciążeniem, czyli ze wspomnianymi już hantlami. Powoli przygotowujemy mięśnie do wysiłku, nie ruszając jednak jeszcze w rejony treningów kardio. Następnie, po parunastu minutach ćwiczenia ze sprzętem przechodzimy do bardziej tradycyjnych pozycji:

– pompki,

– przysiady,

– podskoki,

– brzuszki.

Krótko mówiąc wykonujemy szybkie i intensywne ćwiczenia, z wieloma powtórzeniami, które przygotowują nasz organizm na wysiłek całego ciała, a nie tylko mięśni. Tutaj wszystko wykonujemy już szybciej, angażując wszystkie partie swojego ciała i na tym etapie zaczyna się spalanie tkanki tłuszczowej oraz wyrabianie mięśni.

Po co i dla kogo?

Całą sesję treningu crossfitowego powinno zamykać coś długodystansowego, wymagającego największego wysiłku. Może być to bieganie, pływanie, a nawet spacer. Ważne, aby charakter tej aktywności był interwałowy. Na tym etapie ciągle spalamy tłuszcz, rozciągamy mięśnie i co najważniejsze, poprawiamy swoją kondycję i tolerancję na długodystansową aktywność fizyczną. Największą zaletą treningów crossfitu jest ich uniwersalność i elastyczność – nie ma żadnych sztywnych ram, wszystko możemy podpiąć pod własne upodobania i stworzyć idealny dla siebie system ćwiczeń.