Sport a chora tarczyca

sport a choroby tarczycy

Sport dla osób z problemami z tarczycą

Badania naukowe jasno określają, że wysiłek fizyczny może przyczynić się do utrzymania homeostazy na odpowiednim poziomie. Ma na to wpływ oczywiście rodzaj i intensywność aktywności oraz wiek i płeć sportowca. Tarczyca  to organ, na którego funkcjonowanie ogromny wpływ ma sport, zwłaszcza u osób młodych.

Sport a niedoczynność tarczycy

Niedoczynności tarczycy zazwyczaj towarzyszy również nadwaga. W związku z tym, wysiłek fizyczny dla pacjentów jest jak najbardziej zalecany. Powinni się jednak skupić głównie na ćwiczeniach angażujących górne partie ciała i ramiona. Wszelka praca tych części pozytywnie wpływa na pobudzenie tarczycy. Warto również wykonywać ćwiczenia, w których głowa jest niżej niż stopy np. stanie na rękach, pompki z nogami na krześle czy zwis do góry nogami. Korzystny wpływ mają również ćwiczenia rozciągające szyję. Dla osób lubiących zwierzęta, polecana jest jazda konna.

Można również zdecydować się na aerial yogę, odmianę popularnych ćwiczeń relaksacyjnych. W tym rodzaju wykorzystuje się specjalną szarfę zawieszoną przy suficie. Większość ćwiczeń wykonywanych jest głową do dołu. Angażowane są podczas nich ręce, na które kładziony jest lekki nacisk.

Jak uniknąć negatywnego wpływu sportu na tarczycę?

Rozsądne podchodzenie do treningów spowoduje, że sport przyczyni się do poprawy stanu zdrowia osób chorujących na tarczycę. Przede wszystkim, treningi nie powinny być zbyt intensywne. Należy zmniejszyć ich częstotliwość do 2-3 sesji tygodniowo. Warto przejść z ilości, na jakość. Warto zamienić bardzo wyczerpujące treningi na coś zupełnie innego, a równie aktywnego. Ciężki wysiłek może jedynie pogorszyć stan naszego zdrowia. Nic nam wtedy nie da uzyskanie pięknej sylwetki. Należy pomyśleć o treningach yogi czy stretchingu, które pozwalają na obniżenie poziomu kortyzolu i mają bardzo dobry wpływ na zdrowie.

Warto znaleźć złoty środek podczas posiadania choroby tarczycy. Nie trzeba rezygnować z wysiłku fizycznego, ale należy podchodzić do niego mądrze i dostosować ćwiczenia do możliwości swojego organizmu.